Tu jesteś: Zdrowie na medal | ZdrowoRada.pl » Jedzenie » Zdrowe przekąski dla cukrzyka - 6 pomysłów

Zdrowe przekąski dla cukrzyka - 6 pomysłów

Zdrowe przekąski dla cukrzyka - 6 pomysłów

Jeśli zmagasz się z cukrzycą, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest prawidłowe odżywianie, by utrzymać odpowiedni poziom cukru we krwi. Aby utrzymać hormony na odpowiednim poziomie, warto sięgać po pożywne przekąski, które będą służyły naszemu organizmowi.

Mieszanka studencka

Mieszanka studencka skutecznie zastąpi niezdrowe chipsy lub smażone na głębokim tłuszczu solone orzeszki ziemne. Wybierajmy mieszanki studenckie bogate w orzechy: laskowe, brazylijskie, migdały, nerkowce. Im większa różnorodność, tym więcej składników odżywczych i witamin dostarczymy naszemu organizmowi. Szukajmy mieszanek, w których rodzynki nie stanowią większości. Jeśli chcemy, możemy również samodzielnie wymieszać ulubione orzechy, tworząc swoją własną mieszankę.

 

Grzanki z awokado

Gdy nachodzi cię głód w środku dnia, warto sięgnąć po coś bardziej pożywnego, co zaspokoi Twój apetyt na dłuższy czas. Grzanka zrobiona z pełnoziarnistego pieczywa, posmarowana awokado, jest doskonałą kombinacją węglowodanów złożonych i zdrowych tłuszczy. Taki zestaw możesz uzupełnić również jajkiem sadzonym lub w koszulce i zjeść go na śniadanie. Więcej porad żywieniowych dla cukrzyków i nie tylko znajdziesz na stronie https://slodziak.eu.

 

Hummus z warzywami

Moda na hummus jest wyjątkowo korzystna dla naszego zdrowia. Ta smaczna pasta z ciecierzycy zawiera witaminy, żelazo i sporo białka. Hummus możemy zjeść na kanapkach, a jeśli nie czujemy silnego głodu, możemy rozsmarować go na pokrojonych warzywach, takich jak papryka, marchewka czy seler naciowy.

 

Pieczywo z masłem orzechowym

Podobnie jak grzanka z awokado, kromka pełnoziarnistego pieczywa ze smacznym masłem orzechowym może być śniadaniem, jak i sycącą przekąską. Wybierajmy masła orzechowe z jak największą zawartością orzechów. Warto sprawdzić również inne wersje tego popularnego kremu, np. masło z nerkowców lub migdałowe.

 

Sałatka Caprese

Sałatka Caprese to prosta sałatka wykonana z pomidorów i mozzarelli. Wystarczy te dwa składniki pokroić w podobnej wielkości plastry, a całość skropić oliwą i doprawić solą oraz pieprzem. Dobrym dodatkiem może być również świeża bazylia, która nada potrawie prawdziwie włoski charakter. Mozzarella dostarcza organizmowi sporej ilości białka, a pomidory dzięki wysokiej zawartości likopenu dobrze wpłyną na nasze serce i cały układ krążenia.

 

Jogurt z dodatkami

Jogurt jest świetną przekąską. Wystarczy do jogurtu naturalnego dodać garść owoców leśnych, ulubione nasiona i orzechy. Dobre są też pestki dyni lub nasiona słonecznika, a także sezam. Całość możemy doprawić cynamonem lub niesłodzonym kakao.

 

Proste przekąski, które można wykonać w kilka minut, są doskonałym rozwiązaniem, gdy nie mamy czasu gotować, a w ciągu dnia nagle pojawi się głód. Warto zadbać o to, by w naszej lodówce zawsze znajdowały się produkty, które umożliwią przygotowanie tych smacznych przekąsek. Wybierajmy produkty bogate w witaminy i minerały, unikajmy cukrów prostych i tłuszczy nasyconych. Dzięki temu łatwiej będzie nam utrzymać równowagę w naszym organizmie.


TAGI: , , ,