Tu jesteś: Zdrowie na medal | ZdrowoRada.pl » Zdrowy styl życia » 4 sposoby na wzmocnienie odporności jesienią

4 sposoby na wzmocnienie odporności jesienią

Lato powoli się kończy, a już niedługo, bo 22 września, zawita do nas jesień. To okres, w którym szczególnie należy zadbać o swoją odporność. W tym artykule podpowiemy, jak ją wzmocnić i ustrzec się przed osłabieniem i chorobami.

Aktywność fizyczna

Codzienny trening hartuje organizm i wzmacnia odporność. Dlatego nawet jeżeli za oknem jest ponuro, chłodno i warunki nie sprzyjają treningowi, to zmuśmy się do wyjścia na dwór. Ruch na świeżym powietrzu przyczynia się do wzmocnienia naszej odporności. Starajmy się każdego dnia wyjść na krótki spacer, bieg lub jazdę na rowerze. Pamiętajmy jednak o tym, aby dobrze się ubrać.

 

Tłuszcze w diecie

Tłuszcze wspomagają izolację tkanek i chronią przed wychłodzeniem i utratą energii cieplnej w organizmie. Zadbajmy więc o to, aby nasze codzienne posiłki były bogate w zdrowe tłuszcze.

 

Witaminy

Często nie jesteśmy w stanie uzupełnić wymaganej ilości witamin z samej diety, dlatego warto zadbać o odpowiednią suplementację. Witaminy wzmocnią nasz organizm i poprawią nasze samopoczucie. Wielu ludzi pracuje w pomieszczeniach, a dni stają się coraz krótsze, dlatego w okresie jesiennym należy obowiązkowo do swojej listy witamin dopisać witaminę D, zwaną również witaminą życia, którą pozyskujemy z promieni słonecznych. Kolejną podstawową witaminą jest wszystkim dobrze znana witamina C, która ma bezpośredni wpływ na odporność naszego organizmu. Polecamy kupno lewoskrętnej witaminy C 1000, która gwarantuje 1250% dziennego zapotrzebowania. To potężna dawka, lecz nie martwmy się tym – nadmiar wydalimy razem z moczem. Oczywiście nie tylko te witaminy powinny znaleźć się na naszej liście – równie istotne są witaminy z grupy A, B, E.

 

Woda

Woda to życie, dlatego każdego dnia powinniśmy zadbać o to, aby wypijać co najmniej 2-3 litry wody dziennie. Odpowiednio nawodniony organizm będzie lepiej funkcjonował, a co za tym idzie – zwiększy się jego odporność.

 

Podsumowanie

Jesień to bardzo wymagająca pora roku dla naszego organizmu. Z upalnego lata przechodzimy w chłodne i wietrzne dni. Stosując 4 powyższe sposoby, możemy być pewni, że ryzyko zachorowania na przeziębienie, grypę oraz choroby wirusowe zmniejszymy do minimum.

 

Artykuły na różne tematy znajdziesz na blogu Wszędzie Mnie Pełno.


TAGI: , , ,