Tu jesteś: Zdrowie na medal | ZdrowoRada.pl » Jedzenie » Najlepsze diety 2016 roku

Najlepsze diety 2016 roku

Najlepsze diety 2016 roku

Zastanawiasz się nad rozpoczęciem diety? Sprawdź, które ze znanych światowych sposobów na odchudzanie uzyskały najlepsze oceny w rankingu serwisu U.S. News, przygotowanym przez specjalistów z zakresu dietetyki.

Niekwestionowany lider: dieta DASH

Opracowana z myślą o obniżeniu ciśnienia tętniczego, już po raz szósty uzyskała tytuł najskuteczniejszej i najlepiej zbilansowanej diety. Skąd takie wyniki? DASH opiera się na prostych, uniwersalnych zasadach: stosując ją, należy ograniczyć ilość tłustych dań, słodyczy oraz słodkich napojów. Codzienne menu powinno opierać się przede wszystkim na warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych, drobiu, rybach, orzechach, zdrowych tłuszczach i chudym nabiale. Stosując te zalecenia i łącząc je z aktywnością fizyczną, możemy nie tylko schudnąć, lecz także zadbać o zdrowe serce!

 

Dieta TLC na obniżenie cholesterolu

Wysokie noty w rankingu uzyskała również dieta TLC, stworzona przez amerykańską organizację National Institutes of Health. Jej głównym celem nie jest zrzucenie zbędnych kilogramów, a obniżenie poziomu cholesterolu. Stosując dietę TLC, należy spożywać ilość kalorii zgodną z indywidualnym zapotrzebowaniem energetycznym, potrzebnym do utrzymania prawidłowej wagi ciała. Jednocześnie trzeba ograniczyć ilość produktów tłustych i zawierających „puste kalorie”.

 

Dieta śródziemnomorska na nadciśnienie

Oparta na piramidzie żywieniowej Willeta, jako podstawę zakłada pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce. Uzupełnienie stanowią nienasycone kwasy tłuszczowe, chude mięso, ryby, oliwa z oliwek oraz nabiał i produkty mleczne. Dieta powinna być uboga w sól. Głównym celem jest poprawa stanu zdrowia, choć niewykluczona jest również utrata kilku kilogramów.

 

Dieta odchudzająca Kliniki Mayo

Krótkotrwała, intensywna dieta oczyszczająca, oparta na jajkach i warzywach oraz piciu dużej ilości płynów. Zakłada codzienne spożywanie tych samych posiłków: 6 jajek oraz dowolnej ilości lekkich warzyw (wskazane są: sałata, marchew, pomidory, ogórki oraz brokuły). Ostatnim posiłkiem zamiast jajek może być chude mięso lub ryba. Dopuszczalne są również dwie porcje owoców. Należy unikać soli, cukru, tłustego mięsa, ziemniaków, roślin strączkowych, słodyczy, soków owocowych, alkoholu oraz produktów z konserwantami i sztucznymi barwnikami. Głównym założeniem tej diety jest dostarczenie organizmowi łatwo przyswajalnego białka oraz produktów bogatych w witaminy i błonnik. Według lekarzy nie powinna ona trwać dłużej niż 3-5 dni.

 

Chcesz dowiedzieć się więcej o dietach i prawidłowym komponowaniu codziennego menu? Zapraszamy na specjalistyczny blog dla dietetyków.


TAGI: ,