Tu jesteś: Zdrowie na medal | ZdrowoRada.pl » Zdrowy styl życia » Kilka prostych sposobów na odzyskanie energii

Kilka prostych sposobów na odzyskanie energii

Kilka prostych sposobów na odzyskanie energii

Lato coraz bliżej, a więc najwyższa pora na „odświeżenie” organizmu. Co powinniśmy zrobić, by poczuć przypływ sił witalnych?

Bywają dni, a nawet tygodnie, kiedy ogarnia nas marazm i zniechęcenie. Brak entuzjazmu i poczucie zmęczenia najczęściej przybierają na sile pod koniec zimy. Istnieje kilka prostych sposobów, by na nowo wywołać w sobie chęć do życia i zwiększyć swoją aktywność:

1. Poranna gimnastyka. Tuż po znienawidzonym dźwięku budzika, zamiast człapać do kuchni nastawić kawę, otwórzmy szeroko okno. Odetchnijmy głęboko i zróbmy kilka prostych ćwiczeń - skłonów, wymachów, przysiadów. Nic tak nie poprawi krążenia i nie dotleni mózgu, powodując jego wybudzenie, jak ranna dawka ruchu.

2. Oczyszczenie organizmu. Odstawmy lub ograniczmy nałogi, które powodują zatruwanie ciała toksynami. Papierosy, alkohol, mocna kawa i herbata nie tylko powodują wypłukiwanie cennych minerałów, ale są także dostarczycielem rakotwórczych wolnych rodników. Pozbycie się ich poprawi nasze samopoczucie w ciągu kilku tygodni.

3. Zmiana diety. Unikajmy wysoko przetworzonych i ciężkostrawnych produktów. Wzbogaćmy posiłki o świeże warzywa i owoce - źródło oczyszczającego błonnika oraz najłatwiej przyswajalnych witamin. Optymalna jest dieta śródziemnomorska, bogata właśnie w warzywa, sery, ryby i oliwę z oliwek. Mięso wystarczy spożywać trzy - cztery razy w tygodniu i to chude - najlepiej indycze. Posiłki jedzmy regularnie, 5 razy dziennie w mniejszych porcjach i odpowiednio zbilansowane pod względem węglowodanów i minerałów.

4. Picie wody. Osiem szklanek niegazowanej wody mineralnej wypijanych w ciągu dnia nie tylko znakomicie oczyści organizm, ale i odpowiednio go nawodni, co zapewni lepszą pracę mózgu i wszystkich narządów wewnętrznych.

5. Aktywny tryb życia. Czasem trudno uniknąć spędzania kilku godzin dziennie przy biurku. Ale wynagrodźmy to naszemu organizmowi, oferując mu odpowiednią dawkę ruchu w godzinach wolnych od pracy. Warto wygospodarować 2- 3 godziny w tygodniu na regularne treningi. Może to być siłownia, fitness czy jogging. Nie tylko pozbędziemy się nadwagi, ale dodatkowo uwolnione endorfiny wprowadzą nas w stan bliski euforycznemu, który jest najlepszym i naturalnym „dopalaczem”. Ćwiczenia powinny być dopasowane do naszych możliwości i niezbyt obciążające, bo najważniejsza jest regularność i wyrobienie w sobie nawyku ruchu.

6. Regularny sen. Minimum siedem godzin na dobę, w dobrze przewietrzonej i wyizolowanej od hałasu sypialni, zapewni niezbędną regenerację. Sen jest potrzebny ciału, jak powietrze i woda. Nieprzerwanego wypoczynku nie zastąpią też kilkugodzinne drzemki.

7. Pozytywne nastawienie. Oczywiście zdarza się, że „szklanka jest w połowie pusta”, jednak zamartwianie się troskami nie tylko nie prowadzi do ich rozwiązania, ale dodatkowo przytłacza i odbiera wolę walki z przeciwnościami losu. Należy cieszyć się życiem i mieć świadomość słońca, które wychodzi po każdej burzy.

 

Zmiana złych nawyków żywieniowych, aktywność fizyczna, odpowiednia dawka odpoczynku oraz pozytywne nastawienie to sprawdzone i niezawodne sposoby na to, by w nadchodzące lato wkroczyć z wigorem i energią, o jakich kilka tygodni wcześniej mogliśmy tylko marzyć.


TAGI: , , ,