Tu jesteś: Zdrowie na medal | ZdrowoRada.pl » Sport » Prosta aktywność fizyczna, dzięki której zrzucisz zbędne kilogramy

Prosta aktywność fizyczna, dzięki której zrzucisz zbędne kilogramy

Prosta aktywność fizyczna, dzięki której zrzucisz zbędne kilogramy

Mimo zalewu najróżniejszych suplementów wspomagających odchudzanie i dostępnych dzisiaj bez ograniczeń, tak naprawdę chyba wszyscy zdają sobie sprawę, że jedynym skutecznym sposobem zrzucenia zbędnych kilogramów jest odpowiednia dieta i aktywność fizyczna.

Zamiast ryzykować i narażać się na negatywne skutki przyjmowania nie zawsze wiarygodnych preparatów, lepiej zacisnąć zęby i zacząć systematycznie ćwiczyć. Wystarczy 30 minut dziennie plus zdrowa dieta, aby po kilku tygodniach zobaczyć konkretne rezultaty. Przy tego rodzaju kuracji odchudzającej nie grozi nam też efekt jojo, albowiem zdrowa dieta nie oznacza drastycznej głodówki, a z kolei ćwiczenia nie muszą być tożsame z katowaniem się na siłowni czy morderczym treningiem biegowym, po których to przedsięwzięciach z ulgą wracamy do dawnego trybu życia.

Mało tego, ćwiczenia mogą w ogóle nie kojarzyć się z tradycyjnymi ćwiczeniami. Jeśli codziennie wykonamy półgodzinny spacer w dość energicznym tempie, choćby z psem, to znakomicie zastąpi on inny rodzaj treningu. Nudzą nas zwykłe ćwiczenia? Zafundujmy sobie kilkukrotne wbieganie po schodach i z powrotem, ewentualnie wybierzmy się ze znajomymi na siatkówkę albo na tańce. Taniec to w ogóle genialny sposób na odchudzanie, jednocześnie przyjemny i pożyteczny.

Jeżeli jednak wolimy konkretny zestaw ćwiczeń, które można wykonać w domu, bez specjalnych przyrządów, do dyspozycji mamy cały szereg aktywności gimnastycznych, które z pewnością pomogą pozbyć się zbędnych kilogramów. Na smukłą talię, biodra i brzuch skuteczne będą wszelkie skręty tułowia, skłony, brzuszki i nożyce. Dla urozmaicenia możemy przeplatać je przysiadami, wypadami i pompkami. Bez wątpienia korzystny będzie trening interwałowy, polegający na wykonywaniu na przemian ćwiczeń o bardzo dużej intensywności z ćwiczeniami lekkimi.


TAGI: , , ,