Tu jesteś: Zdrowie na medal | ZdrowoRada.pl » Zdrowy styl życia » Jak pokonać jesienne osłabienie?

Jak pokonać jesienne osłabienie?

Jak pokonać jesienne osłabienie?

Okres jesieni to czas, kiedy najchętniej siedzielibyśmy w domu, towarzyszy nam bowiem utrata energii, apatia i osłabienie, niekiedy zaburzenia koncentracji. Nie znaczy to jednak, że nie powinniśmy pomóc naszemu organizmowi w uporaniu się z trudnościami.

Niesprzyjające warunki pogodowe – niskie temperatury, mało światła dziennego, deszcz, spadki ciśnienia - oraz zmniejszenie aktywności fizycznej i częstokroć zmiana diety na bardziej niekorzystną mogą wywoływać wspomniane dokuczliwe objawy. Czasami dochodzą do tego jeszcze zaostrzające się jesienią choroby, takie jak przewlekłe nieżyty dróg oddechowych, schorzenia reumatyczne, alergie, choroba wieńcowa. Bardzo często daje o sobie znać również niedobór witamin, wynikający ze zmiany diety i zmniejszeniu w niej ilości warzyw i owoców. Zatem pierwszym zaleceniem w przypadku jesiennego osłabienia powinno być uzupełnienie jadłospisu o produkty obfitujące w witaminy i minerały. W celu wzmocnienia organizmu można też zażywać tran posiadający mnóstwo cennych właściwości - przede wszystkim witamin i kwasów Omega.

Warzywa i owoce, produkty pełnoziarniste, przetwory mleczne i ryby powinny stanowić podstawę diety. Warto pamiętać o dostarczeniu organizmowi odpowiedniej dawki witamin z grupy B, odpowiadających za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Nie zaszkodzi też trochę czekolady, która uzupełni poziom magnezu. Bardzo istotne jest bowiem wsparcie organizmu także w sferze psychicznej i niedopuszczenie do długotrwałego obniżenia nastroju i sprawności umysłowej. Tak więc ćwiczmy nasz umysł, ale ćwiczmy również nasze ciało. Ruch jest bez wątpienia znakomitym antidotum na poprawę samopoczucia oraz pełni funkcję regulatora głównych czynności fizjologicznych – pracy serca i układu krążenia, oddychania, trawienia.


TAGI: , , ,